Өнгөрсөн борооны хойноос цув нөмрөв.

Өнгөрсөн зуны амралтаар шүд өвдөөд, хөдөө халит ломбодуулсан болсон юм. Үндсэн ломбо нь нээх удаан тэссэнгүй, тэр дороо л уначихсан. Харин доор нь хийсэн эмтэй ломбо нь унахгүй нэлээн удаад, миний шүд ч өвдөхгүй сайхан л байлаа. Харин өнгөрсөн долоо хоногоос эхлээд нөгөө ломбо нь унаж эхэлсэн үү яасан нөгөө шүд маань бага багаар өвдөж эхэллээ дээ.

Би хамгийн хэцүү өвчинг шүдний өвчин гэж боддог. Хоёрдугаар курст байхад нэг удаа шүд хорхойтож өвдөөд бүүр зүрхэнд орчихсон юм. За тэрэн шиг аймар өвдөлтийг би урьд өмнө нь мэдрээгүй, хойшид ч гэсэн бараг мэдрэхгүй байх дөө. Бас л наадмаар хөдөө явчихаад ирж байхад шүд өвдөж байсан. Тэгэхэд өглөө нь эмчилгээ хийлгэнэ. Орой нь өглөөний хийсэн эмчилгээ нэмэр болохгүй дахиад өвддөг байж билээ. Гурав хоног тэгж зовсон доо хөөрхий. Өвчин намдаах ямар ч арга хэмжээ тус болохгүй, сүүлдээ аргаа бараад архи хүртэл уусан гээд бод л доо. Архи ч гэсэн тус болоогүй л дээ. Одоо бодохоор л ахиад шүд өвдөх шиг болж байна.

Өнөөдөр эмнэлэг орж, нөгөө өвдөж эхэлсэн шүдээ эмчлүүллээ. Хөдөө ломбодуулахад мэдрэлийнх нь сувгийг бүрэн тасалж чадаагүй, сувагт нь юм хийгээд орхичихсон байсан зэрэг "но" нь өнөөдөр л илэрлээ. Өмнө нь хөдөө муу эмнэлэгт муу эмчилгээ хийлгэсний харгайгаар өнөөдөр дахиад л үхэхээ шахлаа ш дээ.
Би ер нь багадаа чихэр их иддэг байсны хор уршиг нь одоо ингэж гарч байгаа юм. Чихэр, шоколадыг даанч их иддэг байж билээ. Дээр нь шүдээ угаахгүй унтана. Яахав тийм байсан байж одоо ганц хоёрхон шүд эмчлүүлж байгаа нь бас танагтай шүү. Уг нь багаасаа чихэр амсахгүй, дандаа ааруул мэрж явсан бол өдийд нэг ч хорхойтой шүдгүй сайхан байхсан даа.
Дээхнэ үед чихэр ховор байхад хүүхэд байсан хүмүүс ямар азтай вэ?

Ер нь миний одоо харамсаад барахгүй байгаа зүйл бол жаахан байхдаа хэрэггүй л чихэр их иддэг байж. Бас бага байхад манайх өвөл нь сэрүүхэн байдаг байсан санагдаж байна. Ер нь хааяагүй халаалт муу байсан дөө. Халуун ус байдаггүй байсан болохоор ээжийг шүдээ угаа гэхээр нь шүдний ооноос жоохныг авч амандаа хийгээд, буцааж нулимж хаячихаад, угаалгын өрөөнөөс гарч ирээд ооны сэнгэнэсэн үнэрийг үнэртүүлж хуурдаг байсансан. Шүдээ угаагаад сойзоо, амаа зайлахад гар аймар даардаг байсан юм. Одоо үүндээ харамсаж байна.

Үйлийн үр гэж нэг юм байдаг гэдэг. Буддын гүн ухаанд юм уу юунд ч юм үйлийн үрийн тухай гардаг гэсэн. Би тэр үйлийн үрийн талаар нарийн ширийг нь мэдэхгүй л дээ. Гэхдээ үйлийн үр байдаг гэдэгт нэлээн өмнөөс итгэдэг болсон. Түүндээ өөрийхөөрөө тайлбар олсон.
Тайлбарлах гээд оролдоё. Миний урьд өмнө нь хийсэн нүглийн үр дүн нь надад хэзээ нэгэн цагт эргэж тусахыг үйлийн үр гэх болов уу. Хэрэв чи өмнө нь их бага гэлтгүй ямар нэгэн үйлийг хийсэн л бол үйлийн үр нь дараа нь чамд заавал эргэж тусна. Сайн үйлийг хийвэл сайн үйлийн үр, муу үйлийг хийвэл муу үйлийн үр учирдаг байхаа.

Хэрвээ би жаахан байхдаа шүдээ угаахгүй ээжийгээ хуурч нүгэл үйлддэггүй байсан бол өдийд ингэж төмөр багажаар амаа ухуулж зовлон амсахгүй л байсан.
Ер нь ганц шүдэн дээр ч биш л дээ. Өдий 21 нас наслахдаа аль нүгэл үйлдэхийг тэр гэхэв дээ. Тэр болгоны үйлийн үрийг одоо юм уу хойчдоо амсавал юу болох болоо. Тийм болохоор аливаа нэг үйлийг хийхдээ заавал ирээдүйгээ бодолцож байж хийх хэрэгтэй юм байна.

Хэрвээ би ...

Хэрвээ би ...

1 сэтгэгдэлтэй:

Unknown said...

Harin tiin, yost hetsuu. Bi bas ene zun suvgiin emchilgee hiilgeh gej za barag 7 honog tarchilsan daa. Emchilgeegee duusgalgui ajildaa yavaad tend uvdsun. Azaar emch maani ih sain zaildag em ugsun/nerii n martav/. Blogiihoo background g solih heregteim bn shuu. Har tsagaan lag tsohilt ugch bn.